Sunday, January 23, 2011

Keseorangan

duhai bintang...
kau lihat lah sekeliling mu...
siapa yang lebih dekat
denganmu...?
duhai bintang...
kau lihatlah sekelingmu...
tika kesunyian...
tika kesepian...
tika kesedihan..
siapa yang dekat dengan mu...?
aku...? aku bulan...?
aku yang sering menemanimu...
aku yang sering disisi mu
aku yang paling dekat dengan mu
tika kau sepi...
tika kau sunyi...
tika kau sedih...
aku...? aku bulan...?
yang sentiasa dihadapanmu.
tapi tika dan saat aku
memerlukan mu........???
tika aku kesunyian....?
tika aku kesepian...?
tika aku kesedihan...?
mana kau...???
orang yang paling dekat dengan aku
seringkali kau biarkan 
aku keseorangan 
kesepian 
kesunyian 
menerangi kegelapan malam
yang kelam....
sedangkan kau...
hilang....
tanpa pedulikan aku
KESEORANGAN..........